Познавам Миглена от моите късни ученически и нейните студентски години. По онова време училищната вокална група, в която пеех, изнасяше съвместни концерти из страната с хора, в който тя беше постъпила наскоро. Запознах се с нея в автобуса по време на едно от пътуванията на връщане към София след концерт. Заговорихме се за постановката на Георги Генков по приказката на Валери Петров „Копче за сън“, която, оказа се, и двете бяхме слушали на аудиозапис и знаехме наизуст. Докато си я разкажем цялата и анализираме артистичните детайли и специфики, които са ни направили впечатление, това „копче“ автоматично ни сближи, ние си допаднахме и лека-полека се сприятелихме. Още тогава усетих нейната артистичност и усета ѝ към актьорската игра и певческото изкуство. Тогава тя не пееше в хора, а разучаваше репертоара, внимателно и старателно разчиташе партитурите.
Започнала е да се занимава с музика още от малка, като първо е свирила на цигулка, после се е насочила към пеенето, класическото пеене. Гласът ѝ е сопран с голям диапазон. Звучи лирично и емоционално. Миглена умее да изпълнява и творби от жанра на популярната музика, за която е необходима гласова постановка, различна от класическата. Така че тя би била много ценен участник в мюзикъл.
Venite – Клаудио Монтеверди
Цигулката и сега си остава нейна тръпка и вълнение. Този инструмент я е научил на постоянство, упорит труд и дисциплина – за да овладееш лъка, трябва да се лишиш от много забавления и удоволствия, присъщи на ученическата възраст. Трудолюбието се възпитава у нея още от това време.
Миглена получи висшето си образование в Националната Музикална Академия. Участва във вокални формации за полифонична музика, за която са необходими решаване на много задачи, правилно музикално интониране, постигащо се с много репетиции за гласова гъвкавост, и много репетиции в екип. Постига прекрасна звучност, защото е много трудолюбива, взискателна към себе си, упорита и амбициозна. Въпреки зрителния си проблем, тя не позволява да бъде подценявана или по-ниско оценявана. Точно затова полага много повече усилия от другите и се старае да бъде по-добре подготвена от тях.
Елегия за смъртта на кралица Мери – Пърсел
Миглена сърдечно обича старинната барокова музика. Владее сложната барокова нотация, притежава така нужната за бароковото пеене гъвкавост и техничност на гласа, чрез които се постига вярното изпяване на толкова многото ноти в един такт. Така че Миглена притежава не само трудолюбие, всеотдайност и устременост към това, което обича, но и търпение, взискателност към себе си, перфекционизъм, умение да работи в екип стриктно и отговорно. Раздава се без остатък, от което чувства удовлетворение, както и нови сили и енергия да продължава по същия начин.
Bach, Messe in h Moll – Laudamus te
Миглена е грижовен човек, който обича да помага на хората. Ако знае и може нещо, което може да бъде полезно и нужно за другите, безрезервно го предава. Изключително сладкодумен събеседник е, с интереси в различни области на изкуството.
Тя е единственият човек досега, когото като съм попитала дали се е напял, ми е отговорил с „не“. Музиката за нея е начин на светоусещане и себеизразяване, потребност и част от нейната душевност.
Ваня Димитрова
„Истински богата“, т.: Мариета Ангелова, муз.: Красимир Гюлмезов
Ваня е симпатична на вид, тип миньон. Слабичка е и тежи според мен не повече от жизнения минимум от 40кг. Чете книги и пее. Пее и чете. И знае толкова много неща… за музиката, за литературата, за химията и валентностите на елементите в Менделеевата таблица и подозирам – още много неща, за които просто още не е ставало въпрос. Фин човек е, със силни духовни търсения, общуването с когото става все по-важно за мен.
Миглена Павлова